Van vintage tot vogue: expeditie Paris' Puces #II
Verzuip je in die digitale déjà vu? Ontsnap aan je scherm en duik op 7 september met ons in
Klaar voor een trip buiten je bubbel?
Verzuip je in die digitale déjà vu? Ontsnap aan je scherm en duik op 7 september met ons in
Klaar voor een trip buiten je bubbel?
Een dag op de legendarische vlooienmarkt van Parijs betekent een serieuze work-out voor je creatieve spieren. Het is een stad in zichzelf, vol unieke objecten, verrassende ideeën en waanzinnige collecties. Onalledaags, onorthodox en ook: onvoorspelbaar. Anders dan je Insta-feed verandert de markt iedere dag!
De eerste expeditie in januari was, ondanks de venijnige kou, een overweldigend succes. De tweede editie vindt plaats op zondag 7 september (zodat-ie perfect samengaat met zowel de Maison&Objet als de Paris Design week.
Deze expeditie is waardevol voor iedereen die een passie heeft voor schoonheid en stijl, en op zoek is naar inspiratie en ideeën. Of je nu geïnteresseerd bent in mode, kunst, design, vintage of antiek, Les Puces biedt een schat aan ontdekkingen - óók als je op zoek bent naar nieuwe businessmodellen.
De expeditie laat je zien 'hoe dingen werken' op de markt en hoe je daar een volgende keer je eigen weg kunt vinden. Dat insider bedoelen we overigens letterlijk: gids Nathalie heeft een appartement in het hart van de markt, komt er al van kinds af aan en kent óók het codewoord voor korting :)
Durf jij je digitale comfort zone te verlaten? We nodigen je uit je scherm te verruilen voor échte ontdekkingen. Verken terra incognita en laat toeval je gids zijn.
Met 14 verschillende markten over 7 hectare, vormen Les Puces de Saint-Ouen de grootste antiekmarkt van Europa. Zo'n 3.000 handelaren bieden hier hun schatten aan. Van art deco lamp tot theaterdecor, vintage fashion, retro meubels en unieke kunstobjecten: je vindt het hier allemaal. Prijzen variëren van €1 tot €100.000, dus er zit altijd wel iets bij voor jouw budget - of dat van je klant natuurlijk.
Het logo van Les Puces geeft uitdrukking aan de geschiedenis van de markt, en de emoties en ervaring die de markt oproept. Het grafisch systeem van letters en speelse tekens brengt de gemeenschap van ruim 3.000 handelaren (en evenveel diversiteit daarin) samen.
Nathalie en Anna werken inmiddels zo'n 20 jaar samen als duo art en copy voor verschillende klanten en projecten.